De omzet van de non-food (inclusief detailhandel niet-in-winkel) groeide in oktober 2025 met 3,1 procent. Het verkoopvolume (het aantal verkochte diensten en producten) was 2,5 procent hoger dan een jaar eerder.
De omzet van winkels in schoenen en lederwaren was hoger dan een jaar eerder. Ook winkels in meubels en woninginrichting, drogisterijen, winkels in recreatieartikelen, kledingwinkels en winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) boekten in oktober 2025 meer omzet dan in oktober 2024. De omzet van winkels in consumentenelektronica lag in oktober 2025 lager dan in dezelfde maand een jaar eerder.
Winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in oktober 3,2 procent meer omgezet dan in oktober 2024. Het verkoopvolume was 0,4 procent lager dan een jaar eerder. De omzet van supermarkten lag 3,7 procent hoger, terwijl de omzet van speciaalzaken 0,1 procent hoger was dan vorig jaar. In oktober 2025 was de onlineomzet 4,8 procent hoger dan in oktober 2024. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 4,7 procent meer omgezet dan in dezelfde maand een jaar eerder. De onlineomzet van winkels, waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multichannelers), was meer dan 5 procent hoger.
De onlineomzet van winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen, winkels in consumentenelektronica en winkels in overige non-foodartikelen was in oktober 2025 hoger dan in oktober 2024. De onlineomzet van winkels in kleding- en modeartikelen lag in oktober 2025 lager dan in oktober 2024.
